• Welkom bij de VVD Statenfractie Utrecht

Welkom op de website van de VVD in de Provincie van Utrecht. Hier lees je meer over onze standpunten, onze Statenleden en onze gedeputeerde. Lees verder

• Spreidingswet en woningbouw: geen verdringing woningzoekenden!

27 maart − De Provinciale Staten vergadering van 20 maart hebben behoorlijk wat (liberaal) vuurwerk opgeleverd. Nu de spreidingswet is aangenomen heeft ook de Provincie Utrecht de taak om extra statushouders op te vangen. De VVD heeft benadrukt dat asielopvang moet passen binnen de lokale gemeenschap en dat veiligheid gewaarborgd moet zijn. Een motie van onze hand kreeg steun van BBB, SGP, 50PLUS en CU. Maar haalde helaas geen meerderheid. Om ‘verdringing’ van urgent woningzoekenden zoveel mogelijk te voorkomen heeft de VVD fractie daartoe een motie ingediend. Lees verder

• Kansrijke gebieden windenergie

27 maart − De Statenvergadering van vorige week woensdag was een goede dag waarbij de Actualiteitenmotie ‘wie goed doet, goed ontmoet’ is aangenomen. Wie als gemeente zijn beste beentje voorzet in het mogelijk maken van grootschalige opwek van energie (op welke wijze dan ook) wordt als laatste aangesproken voor de eventuele plaatsing van windturbines. Lees verder

• Van de gedeputeerde Mobiliteit, Economie en Digitalisering