N233 obstakel voor ondernemen

De N233 kan het verkeer niet aan volgens bedrijven langs de weg. Dit leidt tot productieverlies en verhoogde kosten.

Op 10 mei 2016 vertelden ze hun zorgen aan Provinciale Statenleden. Voor de VVD niet voor het eerst. Al meer dan 5 jaar zet de VVD zich in voor verbetering van deze weg. Provincie en Gemeente kwamen in 2011 al tot de conclusie dat de doorstroming ver beneden de maat was.

Klankborden

Vorige zomer was er een bijeenkomst voor omwonenden van de N233. Op die informatieavond werd een klankbordgroep opgericht zodat de Provincie de wensen van Veenendalers kon meenemen in het project. Statenlid Willem Joustra over die avond: ”Toen was mij al duidelijk dat de belangen ver uiteen lagen.” Al heel snel splitste de klankbordgroep de klankbordgroep van toen in twee klankbordgroepen. De mensen die naast de weg wonen wilden iets totaal anders dan de werkgevers. Statenleden van onder andere de coalitie zijn begin februari bij bewoners langs geweest om uitleg. De boodschap daar was dat er eigenlijk niks mis is met de doorstroming.

De andere kant

Joustra: “Mevrouw d’Hondt van de PvdA en ik wilden de andere klankbordgroep ook hierover horen. Uit de verkeersgegevens blijkt dat de doorstroming nog slechter is dan aangenomen in augustus 2015. Voor de VVD is duidelijk dat de problemen op de N233 aangepakt moeten worden.” Het aanpassen van de rotondes en de opstelstroken op kruisingen moeten  de oplossing bieden.

Via onderstaande link vindt u een verslag van de bijeenkomst: