Provincie beperkt geluidshinder verkeer op provinciale wegen

De Randstedelijke Rekenkamer heeft onderzocht in hoeverre de Provincie in staat is, geluidshinder veroorzaakt door verkeer op provinciale wegen, te beperken. De conclusie is dat de Provincie hierin slaagt. Het actieplan voldoet in grote mate aan de gestelde eisen. Woordvoerder Ron van Reenen is verheugd dat een actieplan uit de portefeuille Mobiliteit een positieve bijdrage levert aan de volksgezondheid. Volgens hem is dit een mooi praktijkvoorbeeld van de integraliteit van beleid, waar de VVD voor staat.

Verder kijken naar andere mogelijkheden
Uit het rapport blijkt dat voornamelijk gebruik wordt gemaakt van stil asfalt. De VVD wil stimuleren dat ook andere vormen van geluidsreductie, zoals geluidsschermen en geluidswallen, worden meegenomen in de keuzes.

Geluidswering bij woningen
Voor geluidswerende maatregelen aan woningen wordt gesteld dat de gemeenten daar verantwoordelijk voor zijn. Het is wellicht een overweging om deze problematiek samen met gemeenten op te pakken, om zodoende een groter effect te bereiken.