Provinciale energieagenda biedt kansen voor de economie

Economische kansen

De VVD is blij dat de provinciale energieagenda er nu ligt. Over de inhoudelijke relatie tussen energieverbruik en klimaatverandering wordt in de  maatschappij verschillend gedacht. Die vinden we niet het belangrijkste. Het gaat ons als VVD er vooral om dat in deze agenda maatregelen worden voorgesteld die ervoor zorgen dat wij ook economisch de kansen van de energietransitie pakken.

Kansrijke initiatieven

In de energieagenda staan maatregelen waarmee de provincie drempels weghaalt voor kansrijke initiatiefnemers in de energietransitie. Dat is niet alleen goed voor ons milieu maar ook voor de economie en dus voor banen. Energiewoordvoerder Jacqueline Vaessen: “De VVD is blij dat de energieagenda ontwikkelruimte biedt voor diepe geothermie. Dit biedt zowel op het gebied van kennisontwikkeling en werkgelegenheid een impuls voor de economie.”

Nu aan de slag

Nu is het zaak om aan de slag te gaan en voorwaarden te scheppen om kansrijke initiatieven om te bouwen tot succesvolle businesscases. De provincie zal hier een regiefunctie vervullen, waar kansrijke initiatieven alles kunnen halen, wat ze nodig hebben om hun duurzame oplossing succesvol te maken: kennis, contacten en financiering.