Snel internet bij Abcoude

Nadelig voor ontwikkelen bedrijvigheid

Door het trage internet vestigen zich geen internationale bedrijven in Abcoude.

De VVD vindt dit een gemiste kans en vraagt Gedeputeerde Krol om voortgang te maken met de aanleg van snel internet in het buitengebied.

Motie VVD de Ronde venen

De VVD fractie in de raad van De Ronde Venen heeft in een motie gevraagd om vraagbundeling Internet Buitengebied te realiseren tegen minimale kosten voor de gemeente, met als doel het buitengebied van De Ronde Venen middels breedband internet te ontsluiten.

Aansluiting bij provinciaal beleid

In de Statencommissie stelde Jakob Germs vragen over de snelheid van het Internet bij Station Abcoude. Dit als vervolg op een besluit van Provinciale Staten om het Internet in het buitengebied te verbeteren. De Gedeputeerde zegde toe dit uit te zoeken. Jakob Germs: Wij zullen de ontwikkelingen in dit dossier nauw blijven volgen en het College hierop blijven aanspreken.