Noodknop in bus

Volgens de Telegraaf werkt de noodknop in de Syntus bussen vaak niet. Chauffeurs hadden dat gemeld. De VVD wilde direct van het Provinciebestuur weten hoe het zit.

Oude bus, oude knop

Het Provinciebestuur zei een week nodig te hebben om te onderzoeken of de noodknop in orde is. Samen met de vakbond en de Ondernemingsraad van Syntus werden de knoppen getest. In de nieuwe bussen werkt de knop goed. Er zijn 2 oude bussen waarvan er 1 storingen had met de noodknop. Dat is gerepareerd. Beide oude bussen worden in december niet meer ingezet

Slecht gedrag bestraffen

De VVD wil dat busschauffeurs erop kunnen rekenen dat ze hulp krijgen als ze de knop gebruiken. Woordvoerder Willem Joustra:"Onze chauffeurs moeten op pad met goed materieel. Als je niet kan vertrouwen op oude bussen moeten ze vervangen worden. Op noodknoppen moet je ook kunnen vertrouwen. Zo kunnen mensen die rotzooi schoppen in de bus er ook op rekenen dat ze opgepakt worden."