Deze maand had ik maar één statenvoorstel voor mijn portefeuille Mobiliteit, maar wel een heel erg mooi voorstel. Het project herinrichting van de N201 hebben de staten op voorstel van gedeputeerde staten opgeknipt in een aantal deelprojecten die nu echt de uitvoering in kunnen. De fietstunnel die het college niet in het voorstel had opgenomen is door provinciale staten alsnog toegevoegd aan het project bij het deelgebied 2 "gestrekte bocht bij Mijdrecht". Dat is ook het meest in het ook springende project want het strekken van de bocht was een lange wens van de VVD omdat daarmee niet alleen de doorstroming, de leefbaarheid en de verkeersveiligheid verbeteren, maar ook een nieuw bedrijventerrein mogelijk wordt!
We hebben ook een flink stuk van de verbreding van de rondweg Veenendaal gerealiseerd en dat is goed nieuws want er komen daar ook veel nieuwe woningen en die willen ook allemaal graag van- en naar huis kunnen rijden!
Het Openbaar Vervoer gaat vanaf december weer wat opschalen en het ziet er naar uit dat we daarmee hogere frequenties kunnen gaan rijden, maar ook de proef met de tram in het weekend kunnen voortzetten op wedstrijddagen en bij open dagen van de Universiteit en Hogeschool Utrecht.
Ook leuk om te melden: samen met Rijkswaterstaat en de gemeente Stichtse Vecht zijn we begonnen met de variantenstudies voor de fietsbrug Nieuwer ter Aa, daar gaan we samen met de actieve bewoners een mooie verbinding realiseren!
Tot slot van deze nieuwsbrief ben ik erg blij dat we met de gemeente Bunnik afspraken hebben kunnen maken over de bereikbaarheid van de uitleglocatie Kersenweide, waar 1200 broodnodige nieuwbouwwoningen komen op een korte afstand van het station en vlakbij het Utrechts Science Park.