Beter benutten

Bereikbaarheid

Voor de VVD is bereikbaarheid een belangrijk thema. Zeker op een zo belangrijk economisch gebied als het Science Park.

Samenwerking

De Hogeschool Utrecht en de Provincie Utrecht hebben op 15 februari hun samenwerking met betrekking tot het beter benutten van onderwijs en open baar vervoer in de regio Utrecht bekrachtigd in een convenant. Doelstelling van deze samenwerking is dat de verkeersdruk afneemt, terwijl de HU alle onderwijsactiviteiten vanaf 2017 zijn ondergebracht op het Utrecht Science Park.

Beter benutten

Jacqueline Verbeek-Nijhof, gedeputeerde mobiliteit Provincie Utrecht: “Eind vorig jaar hebben we met de Taskforce Beter Benutten onderwijs en openbaar vervoer een aantal aanbevelingen gedaan. Bijvoorbeeld over het beter benutten van gebouwen en het aanpassen van lestijden. Nu al heeft de HU dit concreet opgepakt met een aantal maatregelen. Als iedereen er zo snel mee aan de slag gaat kunnen we echt voor een verlichting van de bussen zorgen zodat het Utrecht Science Park weer beter bereikbaar wordt voor iedereen!”

Voor het volledige persbericht van de Provincie klik hier