Tegels Geestdorp geen gevaar

Het illegale tegelpaadje in Geestdorp hoeft van de VVD nog niet weg. Bewoners moeten het van de Provincie binnen een paar dagen weghalen. De Provincie grijpt in omdat het paadje zonder overleg is aangelegd. “Vanwaar de haast?” Wil VVD Statenlid Willem Joustra weten.

Zorg om veiligheid
Volgens de VVD lopen de bewoners van Geestdorp om veiligheidsredenen naast de weg. “Voor het comfort hebben ze op eigen kosten een tegelpaadje aangelegd. Dat is op zich niet gevaarlijk. Op de weg bij de auto’s lopen is dat wel.”

Wacht met ingrijpen
Komende maandag vraagt de VVD het provinciebestuur even te wachten met optreden tegen het paadje. “Ik wil eerst weten wat het bezwaar is tegen de tegels. Wat voor regel kan voorkomen dat mensen hun eigen veiligheid vergroten?” Volgens Joustra vormen de tegels nu geen gevaar. Hij wil eerst weten welk nadeel de tegels daar hebben. Tot dat duidelijk is vraagt de VVD de situatie te gedogen.