Illegaal pad Geestdorp mag nog even blijven liggen

Het illegaal aangelegde tegelpaadje in Geestdorp mag voorlopig blijven. VVD Statenlid Willem Joustra vroeg de Provincie het paadje te gedogen tot duidelijk is of het een gevaar oplevert voor het verkeer.

Van modderpad naar tegels
Bewoners van Geestdorp lopen liever niet op de weg waar ook auto’s rijden. Ze lopen daarom liever door de berm. Omdat de berm wat modderig is hadden ze tegels neergelegd. Van de Provincie moesten ze afgelopen weekend de tegels weer weghalen.

Even laten liggen
Volgens Willem Joustra is dat wat te snel, hij vroeg de Provincie de situatie even te gedogen tot duidelijk is of de tegels gevaar opleveren. VVD Gedeputeerde Verbeek zegde toe dat de Provincie in gesprek gaat met de bewoners. Voordat het gesprek plaatsvindt hoeft het pad niet weg.