VVD wil actievere rol (V)MBO bij themajaar De Stijl

De VVD wil het (V)MBO een actievere rol geven bij het landelijk themajaar ‘100 jaar De Stijl’. Dit verzoek heeft de VVD samen met de SP, CDA en 50PLUS gedaan tijdens de Provinciale Statenvergadering van 18 april jl.

Aansluiting onderwijs arbeidsmarkt

Het doel is om meer vakkennis in de opleidingen te brengen. Ook wordt met dit initiatief de aansluiting met de arbeidsmarkt voor (V)MBO’ers verbeterd. Statenlid Zohair el Yassini: “We willen dat in overleg met de regionale ROC's voor MBO-leerlingen Bouw en Techniek, museumbezoeken en lespakketten worden ontwikkeld rond het thema De Stijl.”

Landmark

De VVD wil de kwaliteit van de VMBO en MBO Bouw- en techniekopleidingen verhogen door MBO-leerlingen een actieve rol te geven bij het bedenken en vormgeven van de landmark rond het thema De Stijl. Gedeputeerde Staten zullen bij de Voorjaarsnota met een voorstel komen.

Voor meer info over de landmark, klik hier op agendapunt 8: https://goo.gl/bhhfYt