Werkbezoek Maarsbergen

De Provincie moet een besluit nemen over het verbeteren van de verkeersveiligheid en - doorstroming in Maarsbergen.   Een groep inwoners onder de naam "Gezond Maarsbergen" heeft op 9 mei voor statenleden een werkbezoek georganiseerd. De VVD was hier uiteraard aanwezig.

Oplossing
Aan de oplossing van het probleem bij de spoorwegovergang wordt al langer gewerkt. De vorige gedeputeerde, Remco van Lunteren, heeft samen met bewoners de eerste stappen gezet. De huidige gedeputeerde, Jacqueline Verbeek-Nijhof, is daarmee verder gegaan. Nu levert dat 4 varianten op: een dorpsvariant en 3 westelijke varianten. Voorstanders van al deze opties konden laten zien wat de uitwerking van hun keuze zou zijn. Duidelijk is dat zij graag spoedig een besluit zien, zodat we verder kunnen met het aanpakken van de problemen.

Inzet van bewoners
Het was een prima georganiseerd en informatief werkbezoek. Raadsleden van een lokale partij meenden dat, hoewel niet uitgenodigd, zij wel aanwezig moesten zijn. De VVD wilde dat dan ook de raadsleden van andere partijen mochten deelnemen.  De VVD waardeert het dat inwoners, en dat geldt voor aanhangers van alle varianten, zich inzetten voor het verbeteren van hun leefomgeving.