Westelijke ontsluiting Amersfoort van start

Verbeteren bereikbaarheid en verkeersveiligheid Amersfoort

Om de regionale bereikbaarheid en verkeersveiligheid aan de westkant van de stad Amersfoort te verbeteren wordt de westelijke ontsluiting Amersfoort gerealiseerd. Deze nieuwe weg is onderdeel van de N221 en vormt de regionale verbinding tussen de N199 en de N237. Gedeputeerde Jacqueline Verbeek-Nijhof (provincie Utrecht), wethouder Hans Buijtelaar (gemeente Amersfoort) en regiodirecteur Kees Rutten (ProRail) hebben donderdag 9 maart jl. overeenkomsten gesloten over de aanleg, het beheer en onderhoud van deze nieuwe ontsluitingsweg, die in 2022 gerealiseerd zal zijn. Jacqueline Verbeek-Nijhof (Mobiliteit): “Ik ben verheugd dat de uitvoering van de westelijke ontsluiting in Amersfoort van start gaat. De nieuwe route loopt niet meer door de woonwijk, maar eromheen. Dit betekent een nieuwe en veilige provinciale weg die bijdraagt aan de regionale bereikbaarheid en doorstroming.”

Planning

De planning van de realisatie van de westelijke ontsluiting Amersfoort ziet er als volgt uit:

2017/2018:

Verleggen van kabels en leidingen

Archeologisch onderzoek

Onderzoek naar niet-gesprongen explosieven

Bouw parkeergarage Dierenpark Amersfoort

Aanbesteding

2018/2022:

Realisatie Westelijke Ontsluiting

Herinrichting Daam Fockemalaan

Meer informatie