VVD gunt ook inwoners van Veenendaal en Vinkeveen oplossing

Vijfendertig verkeersknelpunten

In de Provincie Utrecht zijn 35 verkeersknelpunten, Bijvoorbeeld de N201 bij Vinkeveen, de N233 bij Veenendaal en de N229 bij Bunnik. Voor het oplossen van veel van deze knelpunten is extra geld wenselijk of broodnodig. De VVD wil daarin geen onderscheid maken tussen inwoners van de ene of de andere plaats. Door andere partijen wordt zeker aan de vooravond van de kabinetsformatie naar het Rijk gekeken.  Dat vraagt om een lobby. Lobby vraagt om focus.

Er ééntje uitpikken?

In de Statenvergadeiring van 13 maart jl. stelde een aantal partijen voor om de Noordelijke Randweg Utrecht volledig te ondertunnelen. Om dit moment wordt gewerkt aan de uitvoering van de afspraken die hierover met het Rijk zijn gemaakt. (Deels ondertunnelen.) De VVD vindt het onverstandig om daar nu extra geld voor te gaan vragen omdat dit de kans voor aanpak verkleint voor de andere knelpunten in de Provincie.

Gerichte keuze

De VVD wil niet dat  alleen de inwoners van Overvecht daarmee speciale aandacht krijgen. Ook inwoners in andere wijken en plaatsen verdienen aandacht voor hun verkeersproblematiek. Sommige partijen noemden dit vroeger eerlijk delen. Wij noemen het problemen aanpakken.