Extra linksafstrook voor Utrechtseweg (N237) Amersfoort

Een extra linksafstrook op de Utrechtseweg (N237) in Amersfoort gaat zorgen voor een betere verkeersveiligheid en een betere doorstroming voor het verkeer vanaf de Stichtse Rotonde naar het Hoornbeeck College. In de periode 18-26 april 2017 wordt de strook aangelegd in opdracht van de provincie Utrecht.

In de uitvoeringsperiode wordt de weg gedurende twee avonden/nachten afgesloten en is er een omleiding voor het gemotoriseerde verkeer. Gedurende de rest van de periode kan het verkeer de werkzaamheden passeren en zal er niet meer dan lichte hinder zijn.

AANPASSINGEN BUSHALTES, FIETSPAD EN VERLICHTING

Naast het maken van de extra linksafstrook, worden ook de bushaltes bij Zorgcentrum de Lichtenberg beter toegankelijk gemaakt voor mensen met een beperking. De perrons worden verhoogd zodat passagiers gelijkvloers kunnen instappen en de tegels worden voorzien van geleidelijnen voor blinden en slechtzienden. Ook het fietspad langs de N237 krijgt een aanpassing bij de inrit ter hoogte van nummer 301. Door het pad iets naar achteren te verschuiven, komt er wat meer opstelruimte voor automobilisten om de N237 op te kunnen rijden, zonder het fietspad te blokkeren. Ook dit vergroot de verkeersveiligheid. Tenslotte wordt N237 ter hoogte van het Hoornbeeck College, over een lengte van 120 meter, voorzien van een nieuwe asfaltdeklaag, nieuwe belijning en nieuwe verlichting waar nodig.

PLANNING WERKZAAMHEDEN, VERKEERSMAATREGELEN EN WEGAFSLUITINGEN

De wegwerkzaamheden worden uitgevoerd vanaf dinsdag 18 tot en met woensdag 26 april 2017. De aannemer werkt op doordeweekse dagen tussen 06:00 en 18:00 uur. De werkzaamheden waarvoor de weg ter hoogte van het Hoornbeeck College moet worden afgesloten, worden uitgevoerd gedurende twee avonden/nachten. Op die manier is er zo min mogelijk hinder voor het verkeer.

Voor meer informatie:  https://www.provincie-utrecht.nl/actueel/nieuwsberichten/@319330/extra-linksafstrook-n237-amersfoort/