Einde bodemonderzoek in Doorn

Na het bekend worden van de vervuiling aan de Acacialaan heeft de VVD zich als eerste ernstig zorgen gemaakt over de bodemsanering, het onderzoek en de gezondheid van de omwonenden. De VVD heeft het natuurlijk ook politiek op de agenda gezet. Zowel in de Gemeenteraad als in Provinciale Staten.

Uiteraard is er veel gedaan om de oorzaken van de vervuiling te achterhalen, natuurlijk ook om de veroorzaker aansprakelijk te kunnen stellen. De VVD begrijpt dat het onderzoek naar de oorzaak ooit moet worden beëindigd en dat het moment daarvoor nu is aangebroken. Wij begrijpen heel goed dat het voor de omwonenden heel vervelend is dat de gewenste juridische uitkomst niet is behaald maar verder onderzoek levert óók naar onze mening onvoldoende inzichten om strafrechtelijk gevolgen te kunnen trekken.

Informatie omwonenden
Gedeputeerde Pennarts heeft de omwonenden hierover geïnformeerd. De VVD waardeert haar persoonlijke inzet en betrokkenheid

Eindelijk schone grond op de Acacialaan in Doorn?
Gezien de ervaringen in het verleden houdt de VVD de verdere sanering scherp in de gaten en heeft gevraagd om een halfjaarlijkse rapportage over het verdere verloop er van.