Flitspalen en veiligheid

Meer flitspalen

Er komen meer flitspalen bij op de provinciale weg. Op een aantal stukken wordt door rood gereden en vaak te hard. Natuurlijk weet iedereen dat dat onveilig is. De Provincie zet de flitspalen neer voor diegenen die dat af en toe vergeten. De VVD wil de veiligheid op de weg zo vergroten.

Gevaarlijke plekken

De N201 bij Vreeland, Kerklaan en Mijdrecht, de N199 bij Amersfoort, en verder bij Benschop (N204) en Rhenen (N233) zijn plekken die veiliger moeten. Op deze plekken wordt veel door rood gereden. Dat gaat vaak ook nogal hard.

Handhaven veiligheisregels

“Ook al maak je de weginrichting veilig, als mensen vol gas door rood rijden helpt dat niet. De palen moeten ervoor zorgen dat mensen zich aan de verkeersregels houden. Die zijn er voor de veiligheid.” Zegt Willem Joustra, VVD woordvoerder mobiliteit. “Er zijn plekken waar je 130 mag. Hoeft niet, mag. Op andere plekken rijd je de veilige snelheid. De palen zijn de beste aanpak