Heel de provincie Utrecht bereikbaar?

Het nieuwe kabinet heeft grootse plannen met de bereikbaarheid van Utrecht. Zo zal er komende jaren 7,5 Miljard euro worden geïnvesteerd in de infrastructuur. In de berichtgeving hierover leek het of alle maatregelen alleen maar voor de stad gelden. Daar zijn de problemen ook fors; het is de draaischijf van Nederland. Maar die draaischijf functioneert niet als het verkeer elders in de provincie vaststaat. Daar hebben ondernemers en inwoners last van. De VVD wil daarom ook de problemen op de provinciale wegen aanpakken.

Provincie wordt niet vergeten

VVD gedeputeerde Jacqueline Verbeek-Nijhof  zei hierover in de vergadering van Provinciale Staten van 11 december desgevraagd het volgende:

Hoewel niet specifiek genoemd is de Provincie wel degelijk bezig met de projecten als de Loenerslootsebrug en de Rijnbrug. Ook de aansluitingen op de snelwegen waar het verkeer nu ophoopt zijn onderdeel van de bereikbaarheid. Voor mensen in bijvoorbeeld Mijdrecht, Rhenen, Veenendaal, Woerden, De Meern en Nieuwegein moet de Provincie ook de knelpunten oplossen.

Sneller

Voor de VVD-fractie gaf dit geruststelling. Maar we blijven er op hameren, ook tegen politieke meerderheden in, dat de verkeersproblematiek in de provincie aangepakt moet worden. En graag sneller.