Koningsdag in Amersfoort!

Koningsdag 2019 vieren Koning Willem-Alexander, Koningin Máxima en de Koninklijke familie in de regio Amersfoort. De VVD in Provinciale Staten van Utrecht is hierover zeer verheugd.

Een feest voor iedereen en geweldige kans voor de provincie Utrecht
Koningsdag is een feest voor iedereen. Wij hopen dat het voor inwoners en bezoekers een prachtige dag wordt die mooie herinneringen op gaat leveren. Daarnaast is dit een fantastische kans om onze mooie provincie te tonen aan de rest van Nederland en het buitenland.

Provinciale bijdrage voor een veilig feest

Om alles in goede banen te leiden is beveiliging essentieel. Daarom heeft de regio Amersfoort de provincie Utrecht verzocht om een financiële bijdrage van € 400.000 te leveren.
De VVD wil dit graag toekennen. Overigens is dit bedrag lager dan het vorige Koninklijke bezoek aan Rhenen.

Woordvoerder Arthur Kocken: "Wij willen er een veilig, fantastisch feest van maken; de reden dat de VVD met enthousiasme heeft ingestemd met deze financiële bijdrage."