Beëdiging Provinciale Staten van Utrecht 2019-2023

Onder grote belangstelling vond op 28 maart jl. de beëdiging plaats van de nieuw gekozen Provinciale Staten van Utrecht in de Statenzaal van het Provinciehuis.

Hierbij stellen we graag onze nieuwe VVD Statenfractie voor:

1. André van Schie

André is creatief en energiek. Hij houdt van zijn gezin, van cola zero en van chocola. Het liefst in combinatie met elkaar... Bij de Museumwerf Vreeswijk werkt hij aan het behoud van ons varend erfgoed. André praat makkelijk en dat komt van pas bij zijn favoriete bezigheid: zich onvermoeibaar inzetten voor de mensen die op hem stemmen.

2. Odile de Man

Odile is levendig, direct en leergierig. Ze heeft een groot inlevingsvermogen en zoekt altijd naar een menselijke en praktische oplossing. Door haar werk als jurist omgevingswet kent ze het belang van duidelijke regels en snelle procedures voor de bouw van nieuwe duurzame woningen.

3. Vincent Janssen

Vincent (45) is een betrokken en gedreven politicus die graag in het belang van Amersfoort en de provincie Utrecht concrete resultaten wil behalen die de samenleving sterker maken. Zijn drijfveer is werken aan goed openbaar bestuur. Zodat de inwoners van Utrecht kunnen rekenen op een effectieve en integere provincie.

4. Baerte de Brey

Baerte is innovatief en stroopt graag de mouwen op.
Zijn ervaring in het internationale bedrijfsleven zet hij graag om in lokale daadkracht. Met humor, vrolijkheid en doorzettingsvermogen weet hij resultaten te bereiken: in ieder geintje zit een seintje. In zijn dagelijkse werk ontwikkelt hij mogelijkheden voor het slim opladen van elektrisch vervoer. Door concrete oplossingen worden auto’s schoner en blijft vervoer betrouwbaar en betaalbaar.

5. Juliette van Gilse

Als student in Utrecht heeft Juliette (24) zich de laatste jaren actief ingezet, onder meer voor verkeersveiligheid.
Nu wil ze die gedrevenheid meenemen naar de Provinciale Staten. Veel studenten en jongeren zitten, net als zij, met vragen. Waar moet ik wonen als ik aan het werk ga? En kan ik na een feestje wel veilig naar huis fietsen? Daar wil Juliette graag aan werken om Utrecht nog fijner te maken!

6. Arthur Kocken

Arthur vindt ontwikkelingskansen voor mensen het allerbelangrijkste. Hij is verbindend en kan goed relativeren. De zorg beschikbaar en betaalbaar te houden voor iedereen is zijn werk. Hij geniet van erfgoed, cultuur, goed eten, pure chocolade en mooie kleding.

7. Dop van Ulzen

Onder het motto Wat Kan er Wel.NL wil Dop van Ulzen bijdragen aan de maatschappij. Liberaal, groen en praktisch neemt Dop als vertrekpunten in de politiek.
Met belangstelling voor de mensen om haar heen en de nodige zelfreflectie staat zij voor haar zaak. Met man en drie zonen als een stevige basis.

8. Marcel Sijbrandij

Marcel Sijbrandij houdt van heldere en duidelijke taal. Hij is scherp als het moet maar altijd genuanceerd. Hij is realistisch en staat met beide voeten op de grond. Hij heeft visie en overzicht en deelt dat graag met anderen.
Zijn motto: Een prachtige Lopikerwaard wordt gevormd door bereikbare, duurzame en dynamische gemeentes.

Commissielid Matthijs Stekelenburg (10)

Het is fantastisch wonen, werken, leren en recreëren in onze mooie provincie Utrecht. De VVD wil dat ook graag zo houden en ik denk dat het zelfs nog beter kan.

Ik knok ervoor dat:

• Je op tijd op je werk en weer thuis kunt zijn, zowel per auto, OV als fiets. We pakken de Noordelijke Randweg Utrecht, Rondweg-Oost Veenendaal, Rijnbrug Rhenen, bereikbaarheid Utrecht Science Park aan en Veenendaal-de Klomp blijft een intercitystation
  • We betaalbare nieuwe woningen kunnen bouwen zodat je een fijn huis kunt vinden
  • Dat er in onze provincie genoeg banen zijn voor iedereen door een goed vestigingsklimaat voor bedrijven, ook voor het MKB.

Over Matthijs

Matthijs Stekelenburg (35) is getrouwd en heeft twee jonge dochters. Hij woont met zijn gezin in de Utrechtse Vogelenbuurt en is opgegroeid op de Grebbeberg in Rhenen, in het zuidoosten van onze provincie. In het dagelijks leven is hij MKB-ondernemer in Veenendaal waar hij een e-commerce bedrijf leidt. Optimistisch, energiek en betrokken omschrijven zijn karakter. In zijn vrije tijd tennist hij graag en geniet hij van de prachtige groene plekjes die onze provincie kent.

Wij wensen hun veel succes toe met de nieuwe functie!

Voor verdere informatie over de fractieleden : zie ook http://voordedoeners.nl/

en https://provincieutrecht.vvd.nl/mensen