Bereikbaarheid van Utrecht Science Park voor iedereen

Utrecht Science Park (USP) is een belangrijke bestemming, die een goede OV verbinding verdient met belangrijke woongebieden in en rond de provincie Utrecht. Voor veel reizigers, die zijn aangewezen op het OV, is het een groot probleem dat de eerdere buslijn 150 vanuit Almere naar USP, na een pilotfase niet rendabel is gebleken en is beĆ«indigd.

Amendement van de VVD: Onderzoek Buslijn 150

De VVD heeft tijdens de bespreking van de Programma Begroting 2020, een amendement ingediend om de provincie Utrecht, samen met de provincies Noord-Holland en Flevoland, te laten onderzoeken onder welke omstandigheden een busverbinding, al dan niet beperkt tot de spits, tussen Almere via Eemnes naar USP middels een gezamenlijke exploitatie toch rendabel uit te voeren is.

Hoewel de Gedeputeerde heeft toegezegd dit te bespreken in zijn overleg met de andere betrokken provincies, heeft een meerderheid van stemmen in de Provinciale Staten opvallend genoeg tegen dit initiatief gestemd.

Voor het Amendement: zie hieronder