Inclusieve provincie, ook voor honden!

De linkse coalitie die onze provincie bestuurt, gebruikt in elke anderhalve zin de term ‘inclusief’ waarmee bedoeld wordt dat iedereen meetelt. Iedereen? Nee, want als je geboren bent met vier poten en een kwispelende staart, geldt deze inclusiviteit ineens niet. Wat is er gebeurd? De recreatiegebieden zijn niet meer toegankelijk voor hondenuitlaatservices. Ook het Utrechts Landschap zegt contracten met deze services op.

Nu wijken deze uit naar het Gooi, waar nog wel mogelijkheden zijn. Maar ook daar gaat de boel op slot. De provincie doet vervolgens oogkleppen op en neemt geen verantwoordelijkheid voor de consequenties. Het gevolg is dat ondernemers die eerlijk hun brood verdienen, nergens terecht kunnen. Voor tweeverdieners met een hond zijn zij onmisbaar voor de dagelijkse zorg. Gezien de toenemende druk op recreatiegebieden is het te begrijpen dat niet alle wensen van gebruikers gefaciliteerd kunnen worden. Maar het geeft geen pas deze bedrijven zonder perspectief het bos uit te sturen. We hebben hier al twee keer vragen over gesteld en zullen vasthouden. Als een pitbull!