Trage paden

In de vergadering van Provinciale Staten van 11 mei was een initiatiefvoorstel aan de orde om in het erfgoedbeleid meer aandacht te besteden aan jaag- en kerkepaden, de zogenaamde trage (wandel)paden.

Steun, maar met aandachtspunten

De VVD-fractie kon dit voorstel steunen, maar onze woordvoerder Arthur Kocken heeft tijdens de Statenbehandeling wel om extra aandacht gevraagd voor de mogelijkheid van herstel van paden in combinatie met de juridische positie die de provincie heeft. Hebben we het over nog bestaande en bruikbare paden of over iets uit een voorbij verleden? De provincie heeft geen eigendom van paden en moet dus uitkijken geen te grote broek aan te trekken in het beleid als het eigendom bij anderen ligt, zoals particulieren.

Daarnaast is aandacht gevraagd voor de relatie met ander provinciaal beleid zoals recreatie en het beter in positie brengen van Provinciale Staten in het vervolgtraject. Daarop zijn toezeggingen gedaan door de indiener en Gedeputeerde Staten