Samenwerken met ondernemers - door het HELE college van Gedeputeerde Staten!

Eerder in deze Statenperiode heeft de VVD-fractie bij monde van Arthur Kocken al benadrukt dat de provincie moet samenwerken met ondernemers. Dan gaat het niet alleen over ruimte voor bedrijven maar ook om o.a. bereikbaarheid, woonmogelijkheden voor medewerkers, energiegebruik en -opwekking, personeelstekorten en opleiding en andere maatschappelijke ontwikkelingen. Ondernemers staan immers midden in de samenleving. Waar ze zelf al niet in aanraking komen met deze kwesties, daar kunnen ze sowieso meedenken over hoe hiermee moet worden omgegaan.

Via een amendement van de VVD is dat ook opgenomen in de Omgevingsvisie. De gedeputeerde Economie zien we ook regelmatig bij bijeenkomsten met ondernemers en op bedrijvenbezoek. Maar dan horen we ondernemers ook vragen stellen die de portefeuilles van andere gedeputeerden betreffen. Dan is het toch handiger dat die daarbij zijn. Daarom hebben we bij de behandeling van de Kadernota opgeroepen om met meer portefeuillehouders op werkbezoek te gaan. Dat is door het college toegezegd.