Positief resultaat Jaarrekening 2014

De VVD is blij met het goede financiële resultaat van 2014: een positief bedrag onderaan de eindstreep van 9,7 miljoen. De afgelopen jaren heeft GS een strikt financieel beleid gevoerd met deze positieve uitkomst. De VVD heeft aandacht gevraagd voor een adequaat risicomanagement.

Woordvoerder Anita Vlam: “Door het  ‘invaren’ van de BRU (Bestuurlijke Regio Utrecht) heeft de provincie nu ook OV-taken in de regio Utrecht en is in het bezit gekomen van het trambedrijf van onze regio. Onder andere hierdoor zijn er nieuwe risico’s in de provinciale huishouding gekomen en die moeten goed beheerst worden”.

Degelijk vertrekpunt
Deze jaarrekening markeert twee punten. Anita Vlam: “Het is de laatste jaarrekening van het vorige college en het vertrekpunt van het nieuwe college en de nieuwe Statenperiode. Het is een mooie uitdaging voor het huidige GS om dit financiële beleid voort te zetten”.

Veel dank!
De VVD bedankt de samenstellers van de jaarrekening voor zowel de rekening, als de beantwoording van de vele technische vragen. Dank ook voor het werk – de bijdrage en aanbevelingen – van de subcommissie: zoals de check van het kadaster en de tabellen vergelijkbaar maken. Het is een mooi resultaat dat de gedeputeerde onze aanbevelingen heeft overgenomen.