Nieuw in de Staten: Ronnie Hossain

Zo’n 12 weken geleden werd ik als Statenlid voor onze mooie provincie Utrecht geïnstalleerd. Mijn allereerste functie als volksvertegenwoordiger. Dat voelt tegelijkertijd als gisteren en als een eeuwigheid geleden.

Er is veel gebeurd sinds die tijd: van het inwerkprogramma en de vele ontwikkelingen in de verkenningsrondes tot de eerste echte Statenvergadering in de nieuwe samenstelling op 31 mei. Na talloze memo’s, Statenbrieven en beleidsdocumenten weet ik een stuk meer dan toen ik begon, maar het gevoel dat ik nog heel veel te leren heb en moet sprinten om niet achter de feiten aan te lopen zal nog even blijven.

Het meest leerzaam zijn toch de vele werkbezoeken en infosessies. Daarvan heb ik er sinds de verkiezingen al 17 gehad. Meer dan de meeste collega’s, maar wij liberalen zijn dan ook gezegend met ontzettende actieve gemeenteraads- en Kamerleden die van alles organiseren! Dit alles los van de talloze onvermijdelijke vergaderingen en overleggen, trainingen en workshops en VVD-bijeenkomsten in de regio. En natuurlijk mijn mobiliteitsinbreng op de lopende coalitiegesprekken waar André, Vincent, en Juliëtte geregeld van die leuke updatefilmpjes over maken.

In het kort: Ik adem al 12 weken politiek en de VVD en vind het superleuk. Dat wordt afkicken straks met het zomerreces, maar ik heb enorm zin om er daarna eind augustus weer met volle kracht tegenaan te gaan! Voor jullie en voor een liberaal Utrecht!