Bedrijventerrein Gaasperwaard III toegevoegd aan programma wonen en werken.

Afgelopen maand spraken we in de commissie en Staten over het bedrijventerrein Gaasperwaard III. Dit extra regionale bedrijventerrein komt bij Vianen in de gemeente Vijfheerenlanden. De VVD heeft zich er samen met CDA, PvdA en GroenLinks voor ingezet om het bedrijventerrein vooral ook te kunnen benutten voor bedrijven in onze provincie die moeten verhuizen, bijvoorbeeld omdat de huidige plek van het bedrijf moet wijken voor de woningbouw.

Uiteraard is het vooral aan de gemeente Vijfheerenlanden om te bepalen welke bedrijven zich uiteindelijk kunnen vestigen, maar door goed af te stemmen met provincie en gemeenten in de regio U10 kunnen we er samen voor zorgen dat succesvolle (MKB) bedrijven uit onze regio de ruimte krijgen om te groeien en zorgen we er door dit nieuwe terrein goed te benutten als “schuifruimte” ook voor dat bestaande bedrijventerreinen kunnen worden opgeknapt en beter kunnen worden benut.

De VVD vindt werk heel belangrijk, dùs is het nodig dat er meer ruimte komt voor bedrijven. Een groot deel van onze werkgelegenheid bevindt zich immers op kleine en grote bedrijventerreinen. Dan moet je er met elkaar natuurlijk ook wel voor zorgen dat deze werkplekken goed bereikbaar zijn, en dat is een provinciale kerntaak.

Zo doen we wat nodig is voor een welvarende provincie!

Klik hier om het amendement te lezen.