Regionale VVD Masterclass

Waar ik als VVD'er altijd trots op ben is hoe gedreven en kundig de mensen die ons vertegenwoordigen altijd zijn, zowel op de inhoud als op de vorm. Wellicht beschikken liberalen die eigenschappen van nature in een hogere mate, maar een belangrijke oorzaak is ook de gedegen scouting en het uitgebreide trainingsaanbod van de Haya, van beginnerscursus tot uiteindelijk de topkadertraining. De regionale masterclass is een belangrijke stap voor ieder lid dat zich serieuzer met politiek bezig wil houden. Na een serie van 8 tot 10 bijeenkomsten ontknoopt deze hoogmis van talentontwikkeling zich in een Raadssimulatie. Hierin komen alle vaardigheden waarin onze toekomstige kandidaten zich tot dan toe hebben bekwaamd samen, en krijgen ze echt de kans om in de rol van volksvertegenwoordiger te shinen. Bijkomend geneugd: Het is ook heel leuk! Op zaterdag 25 november vond dit jaarlijkse hoogtepunt weer plaats in de Statenzaal van het Provinciehuis. Hierbij schitterende Odile de Man overtuigend als wethouder die haar plan er doorheen wilde drukken, en mocht ik als verontruste inwoner en inspreker de 'Raadsleden-voor-een-dag' het ongemakkelijke gevoel aanpraten dat ze wel eens een verkeerde beslissing zouden kunnen nemen. Voor ons beiden een eer en groot genoegen om te mogen doen, over de toekomst van onze mooie partij maak ik mij sinds die simulatie weer een stukje minder zorgen: Het is altijd indrukwekkend hoeveel energie en talent er in de VVD aanwezig is. Ook de Raden en Staten van de toekomst mogen zich verzekerd weten van een heilzame dosis liberaal talent!