Bijeenkomst VVD fracties PS en alle Utrechtse waterschappen

In de provincie Utrecht liggen maar liefst vier verschillende waterschappen, waarvan drie grotendeels in andere provincies. Hierdoor is het extra belangrijk de lijntjes kort te houden met alle VVD-fracties en is er daarom een gezamenlijke sessie op het provinciehuis georganiseerd op 31 januari jl.

Van de fracties van Hoogheemraadschap Stichtse Rijnlanden, Vallei en Veluwe en Amstel, Gooi en Vecht was een fysieke afvaardiging aanwezig en van Rivierenland een digitale. Naast onderlinge kennismaking, stonden ook inhoudelijke onderwerpen die de fracties bezighouden en waar raakvlakken zijn met elkaar op de agenda. Zo is er onder andere gesproken over hoe de Kaderrichtlijn Water doelen in 2027 gehaald kunnen worden, over de aanpak van invasieve exoten zoals de Amerikaanse rivierkreeft en over het grondwaterbeheer. Het was een geslaagde avond en voor herhaling vatbaar!