Jureren bij Op weg naar het Lagerhuis

Afgelopen vrijdag was het provinciehuis de plek waar de provinciale finale plaatsvond van ‘Op weg naar het Lagerhuis’. 17 middelbare scholen uit onze provincie streden om de felbegeerde beker en deelname aan de landelijk eindstrijd.

Samen met 6 andere Statenleden mocht ons Statenlid Dimitri Gilissen jureren bij de verschillende debatten. Er werd gedebatteerd over stellingen als: plantaardig voedsel moet de nieuwe norm worden en boetes voor verkeersovertredingen moeten worden verhoogd.

Het niveau van de debatten lag hoog en de scholen lieten zich van hun beste kant zien.

De jurerende Statenleden. Van links naar rechts: Frank van Breukelen (FvD), Dimitri Gilissen (VVD), Mieke Hoek (50PLUS), David Oude Wesselink (GL), Julia Matser (GL), Wilma de Boer-Leijsma (PvdA) en Arne Schaddelee (CU).