Ron van Reenen volgt Daniël Tuijnman op in Statenfractie VVD

Daniël Tuijnman vertrekt uit Provinciale Staten Utrecht De VVD-fractie in Provinciale Staten van Utrecht moet helaas afscheid gaan nemen van Daniël Tuijnman. De zorg voor zijn gezin en familie vergt meer tijd voor Daniël. Daarnaast kan hij het Statenwerk steeds moeilijker met zijn baan combineren.

Daniël Tuijnman: “Ik vind het jammer en zal de Utrechtse politiek en vooral de VVD-fractie gaan missen. Ik heb afgelopen tijd niet de aandacht kunnen geven aan de activiteiten van de Provincie die ik zou willen. Het Statenlidmaatschap is voor mij te belangrijk om hier niet de aandacht aan te besteden die het verdient.”

Ron van Reenen is eerste opvolger

Ron van Reenen uit IJsselstein is de eerstvolgende op de kandidatenlijst van de VVD. Hij is adviseur Veiligheid van de burgemeesters van IJsselstein en Montfoort en heeft daarvoor bij de politie gewerkt. Ron van Reenen: “Ik vind het een eer de VVD-kiezers te mogen vertegenwoordigen en van het VVD-team in de Provinciale Staten deel uit te mogen gaan maken.”

Fractievoorzitter Arthur Kocken: “Het is buitengewoon jammer dat Daniël afscheid moet nemen. Zijn afweging respecteer ik zeer, zeker gezien het enthousiasme waarmee hij in de Staten actief was. We gaan hem missen! Met Ron hebben we een goede opvolger die vanuit zijn beroepsachtergrond extra deskundigheid op het gebied van veiligheid in de VVD-fractie inbrengt.”