Hart van de Heuvelrug en vliegbasis Soesterberg

Op donderdag 30 april hebben Provinciale Staten van Utrecht ingestemd met de ondertekening van nieuwe overeenkomsten voor de ontwikkeling van Hart van de Heuvelrug en de Vliegbasis Soesterberg. De provincie ontwikkelt dit prachtige gebied samen met de gemeentes Zeist en Soest.

Project afmaken

De VVD stemt van harte in met de verdere ontwikkeling van Hart van de Heuvelrug en de Vliegbasis Soesterberg. Er is al veel geïnvesteerd in de ontwikkeling van de natuur. Nu kan het gebied worden vervolmaakt met een stukje woningbouw en het toegankelijk maken van de natuur voor iedereen die ervan wil genieten. Het hele gebied is maar liefst 380 hectare groot en  voor het overgrote deel al herbestemd tot natuur. ‘Slechts’ 19 hectare daarvan wordt bebouwd met woningen, waarbij van groot belang is om aan te sluiten bij de toekomstige woningvraag in de markt.  Als het lukt om te optimaliseren op dat gebied, dan bouwen we daar de goede dingen én optimaliseren we de opbrengsten om de vele miljoenen die reeds geïnvesteerd zijn zoals gepland terug te verdienen. Dat kunnen we als VVD natuurlijk alleen maar toejuichen.

Afspraken nakomen

In de overeenkomsten die de provincie sluit met de gemeentes Zeist en Soest is gelet op het evenwichtig verdelen van de risico’s. Wij zijn blij dat alle betrokken partijen dit zo zien en dat iedereen zich aan de reeds gemaakte afspraken houdt.