Definitieve uitslagen: In de provincie Utrecht is de VVD uiteindelijk de grootste!

Maandag 23 maart heeft het Centraal Stembureau de definitieve uitslagen van de Provinciale Statenverkiezingen bekend gemaakt. In provincie Utrecht eindigen VVD en D66 gelijk op nummer één. Beide partijen behalen negen zetels. Na de finale telling van de stemmen van alle 26 gemeenten, blijkt VVD de grootste partij te zijn met slechts 104 meer stemmen dan D66.

De komende weken zullen wij samen met D66 het voortouw nemen in de totstandkoming van een nieuw college van GS. Dit zal gebeuren door (in-)formateurs Arjen Gerritsen (VVD, burgemeester De Bilt) en Gerard Schouw (D66, lid Tweede Kamer).

Onze nieuwe PS fractie heeft Arthur Kocken (lijsttrekker) aangewezen als fractievoorzitter.

Hij zal de komende tijd samen met de nog bekend te maken kandidaat-gedeputeerde de onderhandelingen voeren met andere partijen. Kamercentrale voorzitter Wouter Kolff; “We hebben het volste vertrouwen in een goede afloop van dit proces.”

In de fractie zijn gekozen:

Arthur Kocken
Jacqueline Vaessen