De provinciale VVD presenteert haar verkiezingsprogramma 'Koersvast'

Vandaag heeft de Utrechtse VVD haar verkiezingsprogramma voor de Provinciale verkiezingen van 18 maart 2015 bekend gemaakt. De titel van het verkiezingsprogramma luidt: 'Koersvast'. Tijdens de commissievergadering van Provinciale Staten is het overdrachtsdossier van het college van Gedeputeerde Staten besproken. Duidelijk is dat er de afgelopen jaren veel is bereikt. De rol en taakopvatting van de Provincie sluit meer aan bij wat de samenleving op dit moment nodig heeft. De provinciale organisatie is met een derde gekrompen. Er is hard gewerkt, door het college, door de ambtelijke organisatie, maar ook door inwoners, bedrijven en organisaties om de economische crisis het hoofd te bieden.

Financieel noodzakelijk om door te gaan op de ingeslagen weg
Het overdrachtsdossier maakt duidelijk dat de komende statenperiode weinig ruimte bestaat voor nieuwe uitgaven. Het is daarom essentieel om door te gaan met de werkwijze die we de afgelopen jaren ontwikkeld hebben: slimmer omgaan met de al aanwezige financiën, kennis en kunde van inwoners, bedrijven en organisaties.

Koersvast
Lijsttrekker Arthur Kocken: ”De VVD houdt vast aan de koers van de afgelopen jaren. Dus lage lasten, goede wegen, beter openbaar vervoer, meer banen en kansen voor ondernemers. Daarvoor is een kleine maar effectieve provinciale overheid nodig. Die niet dingen zelf doet maar ruimte geeft aan anderen. Wij willen mensen en bedrijven met elkaar in contact brengen en ondersteunen. Alleen dan kunnen we het mooie erfgoed en landschap in onze provincie behouden.”

Het volledige programma van de VVD is hier te downloaden.