VVD KC Utrecht maakt kandidatenlijst PS-verkiezingen bekend

Persmededeling van de VVD KC Utrecht. “Een sterke mix van bewezen ervaring en nieuw talent”, zo kwalificeert de voorzitter van de VVD Kamercentrale Utrecht, Wouter Kolff, de kandidatenlijst voor de komende Provinciale Staten Verkiezingen. Zaterdagmorgen 15 november jl. werd de definitieve volgorde vastgesteld tijdens de Centrale Ledenvergadering in De Bilt.

Bewezen ervaring

Op plek 1 staat Arthur Kocken, fractievoorzitter, die vorige maand al als lijsttrekker werd gekozen. Anita Vlam (Nieuwegein) heeft haar werkzaamheden van de afgelopen jaren beloond zien worden met een mooie plek 3. De huidige fractieleden Willem Joustra (Wijk bij Duurstede), Zohair el Yassini (Utrecht), Daniël Tuijnman (Utrecht) en Jakob Germs (Renswoude) staan respectievelijk op nummers 4, 6, 8 en 9.

Nieuw talent

Al op plek 2 staat de eerste nieuwkomer, Jacqueline Vaessen (Utrecht). Haar ondernemersachtergrond is van grote toegevoegde waarde in de nieuwe fractie. Op de 5e plaats staat de tweede nieuwkomer, Astrid Ens (Amersfoort). Andere hoge nieuwkomers zijn Neeke Eysbroek (Utrecht) op nummer 7, Ron van Reenen (IJsselstein) op nummer 10 en Baerte de Brey (Utrechtse Heuvelrug) op nummer 11.

Lijstduwer

“Onze huidige gedeputeerde en de fractie hebben de afgelopen vier jaar uitstekend werk voor de Provincie verricht en vrijwel alle doelen uit de afgelopen periode gerealiseerd”, stelt Kolff. “Van belang voor alle VVD-kiezers in de Provincie Utrecht is dan ook dat dit werk stevig voortgezet kan worden. Onze gedeputeerde Remco van Lunteren, die vanaf plek 30 als lijstduwer de lijst ondersteunt, heeft helaas al eerder dit jaar aangegeven niet meer beschikbaar te zijn voor een nieuwe periode. Mede daarom hebben we gekozen om een belangrijk deel van de huidige Statenfractie op onze lijst te behouden, aangevuld met een aantal nieuwe talenten. De VVD heeft hiermee een ijzersterk liberaal team klaarstaan voor de komende 4 jaar”.

De volledige kandidatenlijst kunt u bekijken op de website van de VVD Kamercentrale Utrecht  VVD KC Utrecht.