VVD Statenfractie Utrecht: Geen lastenverhoging in begroting 2015!

Persbericht. De concept-begroting van de provincie Utrecht sluit met een positief saldo van € 1,6 miljoen; hiermee kunnen eventuele tegenvallers, zoals nieuwe kortingen van het Rijk, worden opgevangen. Ook dit jaar dus geen verhoging van de Opcenten Wegenbelasting en tarieven – zelfs niet met inflatiecorrectie.

De Begroting 2015 is de laatste van deze Statenperiode en het sluitstuk van het Collegeprogramma. Belangrijke punten voor de VVD in onze provincie zijn betere bereikbaarheid door het terugdringen van de files en een goed vestigingsklimaat. Dat zorgt voor  economische ontwikkeling. Verder wordt geïnvesteerd in een fijne leefomgeving: landschap en erfgoed. Door landelijke regelgeving krijgt de provincie extra taken (en middelen) op het gebied van verkeer en vervoer.

VVD-fractievoorzitter Arthur Kocken: “De VVD is zeer tevreden over het financiële beleid van de afgelopen jaren. We zijn trots op dat sinds 2009 geen enkele verhoging van de Opcenten Wegenbelasting heeft plaatsgevonden. De financiën van de provincie zijn voor de komende jaren op orde. Langdurige (structurele) uitgaven worden betaald uit langdurige inkomsten. Voor eenmalige grote uitgaven – denk aan natuurbeheer en verkeer – is gespaard!”