Arthur Kocken beoogd lijsttrekker VVD Statenfractie 2015

PERSMEDEDELING van de VVD Kamercentrale Utrecht. Het Kamercentralebestuur van de VVD in de provincie Utrecht draagt Arthur Kocken voor als lijsttrekker voor de VVD voor de Provinciale Statenverkiezingen van 18 maart 2015. Tijdens de ledenvergadering van 11 oktober a.s. zullen de Utrechtse partijleden besluiten of deze voordracht wordt overgenomen.

Arthur Kocken is afkomstig uit een Utrechtse ondernemersfamilie. Hij werkt voor de gemeente Nieuwegein onder andere aan de regionale samenwerking in de Lekstroom.
Deze moet ervoor zorgen dat de nieuwe gemeentelijke sociale en zorgtaken per 1 januari 2015 goed worden uitgevoerd.

Arthur is sinds maart 2011 lid van de Provinciale Staten van Utrecht. Hij is vice-fractievoorzitter en woordvoerder Cultuur & Erfgoed.
Daarnaast is hij voorzitter van de Statencommissie Ruimte, Groen & Water en lid van het Presidium. Zie ook www.arthurkocken.nl

Voorzitter Kamercentrale VVD Utrecht Wouter Kolff: "Het bestuur is verheugd met de voordracht van Arthur.
Hij heeft bewezen te beschikken over een goed politiek gevoel, goede politiek-electorale eigenschappen en daadkracht.
De provinciale VVD als geheel heeft bewezen woord te houden en zaken voor elkaar te krijgen.
Arthur zal daarbij de komende periode zorgen voor een herkenbaar profiel, stabiliteit en continuïteit."

Arthur Kocken: "Ik ben er trots op kandidaat te zijn gesteld om de VVD-lijst aan te voeren. Utrecht is een prachtige provincie, die een stevige liberale inbreng verdient.
Er moet ruimte zijn voor initiatieven vanuit inwoners, bedrijfsleven en instellingen. En door deze te verbinden, creëren we de dynamiek die zorgt voor economische groei.
Juist daar ligt de kracht van de provincie.