Remco van Lunteren na verkiezingen niet beschikbaar als gedeputeerde

Remco van Lunteren: "Na de verkiezingen in maart 2015 ben ik niet langer beschikbaar als gedeputeerde in de provincie Utrecht.

De afgelopen acht jaar ben ik actief geweest in de provinciale politiek, waarvan ruim vijf jaar als gedeputeerde. Een periode die voor mij heel waardevol is geweest.
Gedeputeerde was en is voor mij tot op de dag van vandaag een prachtbaan. Het heeft mij in staat gesteld om, samen met collega's en medewerkers, veel te doen voor de Utrechtse inwoners en bedrijven.
Ik vind dat je dit werk met volledige inzet en ambitie moet doen en zo heb ik mij de afgelopen jaren ook ingezet.

Nu de Statenverkiezingen in maart 2015 steeds dichterbij komen en de voorbereidingen hierop in volle gang zijn, heb ik mijzelf de vraag gesteld of ik mij nog eens voor vier jaar kan en wil committeren aan de provincie.
En dan vooral of ik er nog vier jaar vol voor zou kunnen gaan.
Eerlijk gezegd is het antwoord daarop 'nee'.
Het zou voor mij dan ook verkeerd voelen, naar zowel mijn partij als de kiezer, als ik toch dat commitment af zou geven.
Ik doe dit werk nog steeds met veel plezier, maar kan tegelijkertijd concluderen dat ik de doelen die ik mij vooraf gesteld had, behaald heb.

Ik wil mij de komende tijd richten op het tot een goed einde brengen van een aantal stevige dossiers.
Wat ik na een goede overdracht aan het nieuwe College ga doen, weet ik nog niet.
Het besluit mij niet meer beschikbaar te stellen voor het Utrechtse Provinciebestuur moest ik eerst nemen. Nu kan ik gaan nadenken over mogelijke nieuwe uitdagingen voor daarna.
Ik heb de afgelopen jaren met veel plezier gewerkt voor de publieke zaak, maar ik heb ook genoten van mijn tijd in het bedrijfsleven.

Ik kijk met tevredenheid en trots terug op de resultaten die wij de afgelopen jaren als VVD in de provincie Utrecht hebben bereikt en zal hier de komende maanden aan blijven bijdragen".

Remco van Lunteren