Geen tweede Uithoflijn. VVD: "Wat nu?"

Op Prinsjesdag bleek de Rijksbegroting geen geld meer te bevatten voor de tweede Uithoflijn. Voor de Provinciale VVD is de bereikbaarheid van de Uithof een speerpunt.

De Uithof is van groot economisch belang voor de Provincie. Op het gebied van bijvoorbeeld medisch onderzoek worden hier unieke kunststukjes gerealiseerd. De VVD wilde weten welke gevolgen het niet doorgaan van de tweede Uithoflijn heeft. VVD-woordvoerder Willem Joustra gaf aan in verband met de bereikbaarheid nu en in de toekomst een aantal zaken verhelderd te willen zien.

Daarom vindt de provincie het van belang om met andere partners waaronder het Rijk, gemeenten en de partners op het Utrecht Science Park samen te werken. Onderzoecht kan worden wat de beste oplossing is voor het bereikbaarheidsvraagstuk van zowel het openbaar vervoer als de verbetering van het wegennetwerk. De Uithoflijn is slechts één vervoersvorm. Andere vervoervormen waaronder de auto zullen nodig blijven om de Uithof bereikbaar te houden.