Provinciale Staten akkoord met geluidswal Veldhuizen

Op 21 september 2015 ging Provinciale Staten van Utrecht bijna unaniem akkoord met een inpassingsplan voor een geluidswal ten behoeve van de wijk Veldhuizen.

VVD-woordvoerder Jakob Germs pleitte voor een zo beperkt mogelijke omvang van de geluidswal. Zijn motie die hiervoor aandacht vraagt werd door alle Statenleden ondersteund. Het inpassingspan was nodig omdat de gemeenten Woerden en Utrecht samen niet tot een oplossing kwamen over de aanleg. Deze aanleg is nodig om de geluidshinder in de wijk Veldhuizen te verminderen tot het wettelijk toegestane niveau. Andere alternatieven die aangedragen zijn bleken te duur of niet uitvoerbaar.

De gemeente Utrecht is nu aan zet om tot uitvoering van deze geluidswal over te gaan. Het gaat hier om een oude toezegging aan inwoners, die gedaan is bij de bouw van Veldhuizen