Provincie Utrecht mist de boot door handhaving overbodige regel

De VVD in de provincie Utrecht vraagt om het schrappen van overbodige regels. Onlangs liep een inwoner van IJsselstein aan tegen regelgeving die verbiedt dat zijn boot op eigen erf ligt.

VVD-statenlid Jakob Germs vindt dit onverteerbaar en stelt hierover vragen aan de gedeputeerde.

De betreffende boot ligt al jaren op deze plek aan de rand van IJsselstein in de tuin van de eigenaar. Provinciale regels vereisen dat de eigenaar. Provinciale regels vereisen dat de eigenaar van de boot deze verplaatst, omdat deze enkele centimeters langer is dan de regels toestaan.

Jakob Germs: "Deze handhaving lijkt op spijkers op laag water zoeken. De provinciale regels worden binnenkort aangepast en het is niet logisch om te handhaven op achterhaalde regelgeving".

Onderstaand treft u de schriftelijke vragen aan, zoals op 27 augustus 2015 ingediend:

Op woensdag 26 augustus kwam in het nieuws de handhaving van de ligging van een boot op eigen terrein in IJsselstein.

De VVD fractie heeft hierover de volgende vragen.

1. Waarom handhaaft u het liggen van een boot op eigen erf van de eigenaren van een boot ?

2. Is er sprake van klachten van omwonenden over de ligging van deze boot ?

3. Is er sprake van verstoring van de omgeving door de ligging van de boot op eigen erf ?

4. Bent u bekend met de herziening van de landschapsverordening van de Provincie Utrecht ?

5. Bent u bereid om vooruitlopend op deze herziening af te zien van handhaving ?

In afwachting van uw antwoord,

Jakob Germs, VVD fractie.