André van Schie kandidaatgedeputeerde mobiliteit, economie, digitalisering en vergunningverlening

André van Schie is door de VVD-fractie voorgedragen als kandidaatgedeputeerde mobiliteit, economie, digitalisering en vergunningverlening.

Over André van Schie:

André -van de VVD- was de afgelopen 13 jaar volksvertegenwoordiger in de gemeenteraad en in Provinciale Staten en daarmee een boegbeeld voor de liberale politiek in onze provincie. Hij staat bekend om zijn toegankelijkheid en heeft een enorm bestuurlijk netwerk. Daarbij is hij scherp als het kan en genuanceerd als het moet. Hij is creatief, verantwoordelijk en dag-en-nacht in touw om de samenleving een beetje beter te maken. Hij is iemand die zelf ook het goede voorbeeld geeft als het gaat om maatschappelijke vraagstukken. Zo isoleerde hij zelfstandig zijn huis, pakte hij eens een fietsendief in de kraag en is hij sinds maart 2022 gastheer voor drie Oekraïense vluchtelingen.

Van Schie zal in de fractie worden opgevolgd door Edgar Peer uit Vinkeveen. Peer is in het verleden wethouder in Amsterdam geweest en wil zich nu in de Staten graag inzetten voor de belangen van bewoners van het buitengebied. Vincent Janssen uit Amersfoort is gekozen als de nieuwe fractievoorzitter van de zeskoppige liberale fractie. Vincent woont vanaf 2016 in Amersfoort. Voordat hij in Amersfoort woonde, was hij gemeenteraadslid en fractievoorzitter in Oegstgeest (ZH). Vanaf 2019 zit hij in Provinciale Staten van Utrecht. In de fractie is hij woordvoerder financien en economie. In 2021 en 2022 stelde hij samen met de fractie een eigen begroting op, de Toekomstbegroting. In het dagelijks leven adviseert Vincent overheden over financiele vraagstukken. Vincent is een gedreven politicus met een no-nonsense stijl. Naast politiek en gezin zijn lezen en tennis zijn grote hobby’s.

Lees hier ons volledige persbericht over het coalitieakkoord en het akkoord zelf