Utrecht snel en veilig van A naar B

We investeren de komende tien jaar 400 miljoen Euro EXTRA in mobiliteit. Na vier jaar stilstand brengt de VVD weer beweging in autobereikbaarheid, maar investeert ondertussen ook in betere fietspaden en meer openbaar vervoer in kleine kernen en het landelijk gebied.

Knelpunten in provinciale wegen pakken we voortvarend aan, we rijden 80 waar het kan maar 60 waar het voor de veiligheid noodzakelijk is. We onderzoeken of aanpak van de A27 zonder verbreding van de bak bij Amelisweerd mogelijk is, daarbij houden we wel vast aan de eis dat goede en veilige doorstroming geborgd blijft. Om hierbij te helpen investeren we fors in de ring Utrecht, deze investeringen zijn ook noodzakelijk om nieuwe woongebieden zoals de A12 zone en Rijnenburg mogelijk te maken en onze economische vitaliteit te versterken. Liberalen geloven ook in duurzame mobiliteit: onze bussen worden emissievrij, en we verbeteren de laadinfrastructuur voor elektrische fietsen en auto's.

Lees hier ons volledige persbericht over het coalitieakkoord en het akkoord zelf